دلقک نویس

دلقک وارانه بیاندیشید

دلقک نویس

دلقک وارانه بیاندیشید

مِری ک‌ی‌‌ر‌ی‌سمس

نون و پنیر آوردیم مسیحتون و بردیم - جمعی از مسلمین که له‌له میزنن ک‌ی‌ر‌ی‌سمس و جشن بگیرن -

نظرات 3 + ارسال نظر

مری کریسمس تو یو
من عقده کریسمس دارم و انکارش نمی کنم.
چه انتظاری داری؟ ما با سیندرلا و سفیدبرفی و داستانای بابانوئل بزرگ شدیم نه عمو فیروز
من نوروز رو دوست دارم خیلی خیلی زیاد
ولی ما ولنتاین رو تو فرهنگمون گنجوندیم خب مگه چی میشه کریسمس و هالوین رو هم اضافه کنیم؟
میدونی کریسمس قبلا مال آیین میترائیسم بوده؟ میترا الهه ایرانیه

عزیزم اونی که تو آیین میترائیسم بوده کریسمس نبوده کلن یه داستان دیگه است که شبیه به کریسمس هست هالووین و ولنتاین هم عینن در سنت های دیرینه پارسی وجود دارن با سابقه و قدمت بیشتر و بهتر پس چرا باید سنت هایی که مال ما نیست و برگذار کنیم ؟
بله قبول دارم که شما با سید برفی و سیندرلا اینا بزرگ شدین ولی الان خودتون عقل دارین چرا جلوشو نگیرین چرا برای بچه هاتن شعرای شاهنامه رو نخونیم بجای سیندرلا الان یسری کتاب ها هست که داستان های شاهنامه رو به زبود کودکا بیان می کنه که بفهمن
بعد یه مسئله دیگه اینکه من نمی گم خوشال نباشین جشن نگیرین اصن هر بهانه ای که بشه باهاش جشن گرفت خوبه ولی اینکه بیای سنت هایی رو برگذار کنی که نه می دونی چین نه برای چین اشتباه الان خیلی از دوستان من درخت کریسمس دارن :| خو چرا ؟؟؟؟ انی وی کریسمس بر شما هم مبارک

کیا 1390/10/04 ساعت 20:25

جریان اینکه هولوین پارسی بوده دقیقا مثل اینه که انیشتین و دکتر حسابی یه بار از بغل هم رد شدن یا اینکه فردی مری کوری ایرانی بوده!

اوهوم

ماتریونا 1390/10/05 ساعت 10:43

من درخت کاج ندارم فقط صرفاکریسمس رو دوست دارم. مثل یه دامن اسکاتلندی که از پشت ویترین بهش نگاه میکنی. میخریش؟ فک نکنم!
جایگزین کردن پیشنهاد خوبیه به شرط این که عوام بپذیرنش. از نظر دولت ما زرتشتی ها یه اقلیتن و فرهنگشون فقط مال خودشونه.
یادمه توی یه برنامه تو تلوزیون یه آقایی از اسپندارمذ صحبت کرد. یه آخوندی که اونجا بود شروع کرد به حرف زدن از روابط دختر و پسر و... که یعنی اسپندارمذ چیه ما عید فطر داریم. عید قربان داریم عید کفار رو میخوایم چیکار؟
تو کشوری که نقاشی های شاهنامه بوسیله آستانه قدس رضوی از رو دیوار پاک میشه چطور جشن بگیریم؟
خیابون کوروش کجاست؟تو تهران؟ نه عزیزم تو اورشلیم.همون جا که وقتی اسمش میاد همه به احترام از جا بلند میشن
برای رسمی کردن احتیاج به تبلیغات داریم و حالا کجا تبلیغ کنیم؟

نه عزیزم برای رسمی کردن از هر جا میشه شروع کرد وقتی من و تو و اون بدونیم که جشن های سنتی ما چین به بچه هامون یاد می دیم اونا به بچه هاشون بعد بچه های اونا میرسن سر کار و و و و کار یکی دو سال نیس کار فرهنگی چندین ساله است :ی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد