دلقک نویس

دلقک وارانه بیاندیشید

دلقک نویس

دلقک وارانه بیاندیشید

نوشته های خیالی من ، ناپلئون بناپارت

ناپلئون یبار مست مست بود
داشت تو کوچه های استانبول قدم میزد
یه بلوندی که از قضا مست بود
تلو تلو خوران آواز می خواند و میرفت
ناپلئون که این صحنه رو دید رو کرد به بلوندی و گفت
هی بلوندی ، " عفت در زن مانند شجاعت است در مرد ، من از مرد ترسو همچنان متنفرم که از زن نانجیب "
بلوندیم برگشت گفت : 
از من نیز متنفری ؟
ناپلئونم ینگا اینور کرد
ینگا اونور کرد گفت :
یک امشب را نه...


امتحان

این شب ِ امتحانمونم نمی رسه، بشینیم غصه ی درس نخوندنای الآنمونو بخوریم 

شهروند کارت

بیلیت کاغذی دراوردم می دم به راننده اتوبوس... دیوار ِ روبروی پایانه رو نشونم می ده میگه: بیلبورد ِ به اون بزرگی رو واسه شما زدیم به دیوار! از 25 دی ماه باید بلیت ِ الکترونیک داشته باشی، "شهروند کارت"...
چقد احمقن مسئولین ما.. گذشت اون زمون که اعلامیه ها رو باید به دیوار می دین که ملت ببینن!
قامتمون خمیده تر از اونیه که به دیوارا نگا کنیم
همون اعلامیه رو می زدن رو زمین... بخدا من 2000 بار در روز می دیدمش!

کاتالان ِ محبوب من

اگه محل تولدم، به انتخاب ِ خودم بود، حتمن کاتالان رو انتخاب می کردم
حداقل اونجا هنوز چیزی به نام ِ "آرمان" وجود داره...
حس می کنم بخوبی می تونم درکشون کنم و دوسشون داشته باشم
آدمایی که می جنگن...برای آزادی...برای پیشرفت..برای تیم ِ شهرشون..برای هم ایالتیاشون... آدمایی که برای موفقیت ِ همدیگه تلاش می کنن...
دوس داشتم کاتالانی باشم

حقیقت

اینکه  هیچ گوهی نیستم، و در آینده م هیچ گوهی نخواهم شد یه حقیقته

و یه حقیقت دیگه م هست.:

 حقیقت ِ قبلی تقصیر هیچ کس نیست

بیماری مقاربتی

+سابقه ی بیماری؟

-بله

+چه بیماری ئی؟

-مقاربتی، بیماری مقاربتی

+از چه نوعی آقا؟

- زود انزالی... زود انزالی ِ چشم

پرچم سفید 3


وختی یه بحث بین دو نفر پیش میاد
بهتره که بجای بحث کردن ، مشت اول رو یکی بزنه! چون حرفایی که توی بحث بهم می زنیم، خیلی سنگین تر و بی رحمانه تر از یک مُشته!

پرچم سفید 2

وقتی یه بحث بین دو نفر بحث پیش میاد
بهتره بذاری بری!
بحث ها خیلی وخته که به سرانجام ِ خوبی نمی رسن
میرسن تا موال نهایتن

پرچم سفید


وقتی یه بحث بین دو نفر شکل می گیره
در واقع هر دوطرف درست می گن؛ و در حقیقت، حق با دو نفره! چون دارن در حد ِ میزان ِ آگاهی ِ خودشون درک می کنن و حرف می زنن! هیچ نفر ِ سومی هم آگاهی مطلق نداره که لیاقت و صلاحیت قضاوت رو داشته باشه! و بیاد و قضاوت ِ درست کنه!
پس وقتی یه بحث در میگیره! سعی کنید عوض ِ بد و بیراه گفتن و تحقیر طرف، آگاهیشو بالا ببرید!

اینجوری به واژه ی مقدس ِ صلح هم خدمتی کردید

پس بزن عقرب که دردش کمتر است :|

مطمئنن اینایی که پشت ِ ماشنیشون شعرای مزخرف و جملات ِ مزخرف تر می ذارن، اگه با فیس بوک و جی پلاس آشنا بودن استعداداشونو تو اونجا به نمایش می ذاشتن، ما رو هم همش :| نمی کردن!

فیس و بوک و جی پلاس را بستم، با وانت هایتان چه کنم؟ :|

در این اتاق ِ رنگ ِ چشمانت، هیچکس گریه ی مرا ندیده

ویدیو کال خر است! وختی نتوانی اشک هایت را پنهان کنی، رسواترین آدم ِ شهر می شوی انگار...

من تا بحال خیلی رسوا شده ام اما هنوز عادت نکرده ام به این موضوع. می گفتم... ویدیو کال خر است چون نمی توانی براحتی بگویی "خوبم" ... نمی توانی با یک " :))))))" سر و ته ِ داستان را هم بیاوری، همه اش باید مصنوعی بخندی و صدای خندیدن در بیاوری و دندان های ِ نامرتبت را نشان بدی که یعنی خندیدم...خب اینکار خیلی سخت است بقرعان. تکنولوژی حتا دروغ گفتن را سخت کرده لعنتی!

ویدیو کال خر است...

بهار یعنی

کافکا بخوانی

سیگار بکشی،

کوئیلو پیامک کنی

شکولات پست کنی.

 

پرا

راه درست..

قدیما یه استادی داشتم که خیلی تو تدریسش اشتباه داشت ، 

بعد ما رفتیم بهش گفتیم!

استادم خیلی راحت بهمون گفت : درست یا غلط شما مجبورید غلطای منو بنویسید تو امتحان که نمره بیارید ! پس همین غلطارو خوب یاد بگیرید ! 


همین شد که راه درستمون شد غلطای دیگران مشروط بر اینکه برامون بصرفه ! 

بفرما و بشین و بتمرگ

" هر جور راحتی " و " اصن به من چه " و " به تخم چپ ام " هر سه تاش یه معنی می دن ولی به تناسب راحتی طرفین انتخاب می شن

مورگان فری من

مرد آزادی بود ... 

... نقش خدا را بازی می کرد .


اول ژوئن ، زادروز Morgan Freeman 



سیزدهم خرداد ماه

دروغ سنگینی بود که زندگی به من گفت .

اینگونه بود که من ، ما شد


نویسنده جدید داریم 


نون الف (ندا) به وبلاگ دلقک پیوست


باشد که بخونین و بنویسد و چرخ روزگار بچرخد


نویسنده باهاس سیبیل داشته باشه ...

شما نیچه رو ببینه

تفکراتش که تخمی بود

ولی سیبیل داشت

همین علیرضا روشن هست

شعراش اصن نصفشون بی معنیه ها

ولی سیبیل داره

حالا به کارای چارلی چاپلین نمیشه خورده گرفت چون هم کاراش آس بود هم نویسنده نبود ولی اونم اهمیت سیبیل و درک کرده بود

تو این مملکت اگه می خوای موفق شی باهاس سیبیل بذاری

خولاصه ماجرا که آقا 

سیبیل مرد به ز هنر اوست

گلوله مقدس

هیچ چیز مقدسی در دنیا نیست که نشود به طنز گرفتَش
مگر گلوله ی مقدس